מהי הפרעת קשב וריכוז והאם אפשר ללא רטלין? חלק א'

התופעה של ADHD או הפרעת קשב וריכוז, היא בעצם אסופה של תסמינים הכוללים חוסר קשב, היפראקטיביות, וחוסר יכולת לשלוט בהתנהגויות אימפולסיביות.

לעתים די קרובות, ילדים הסובלים מ- ADHD יפגינו קשיים בחיי היום יום בבית ובבית הספר, והם סובלים מקושי מסוים בכל הקשור ליחסים בין-אישיים. אנו נראה אצל אותם ילדים נטייה לבעיה בדימוי עצמי נמוך. חלקכם מכירים את האחות התאומה של הפרעת הקשב וריכוז והיא תופעת ה- ADD שלרוב הוחלפה עם ADHD. ההבדלים המרכזיים הם שני התסמינים השכיחים ביותר של המצב: חוסר תשומת הלב, ואת ההתנהגות היפראקטיבית-אימפולסיבית.

למען האמת, חשוב מאוד לדעת כי האבחון של ADHD מסתכם בסופו של דבר בחוות דעת בלבד, וזאת מכיוון שאין באמת בדיקה גופנית, כמו סריקת מוח, או בדיקת דם אשר יכולה לאבחן חדש באופן חד משמעי את המצב. אז נכון לעכשיו, האבחון של ADHD תלוי רק בהערכה סובייקטיבית, לטוב ולרע. מורים יכולים לשחק תפקיד משמעותי בהערכה זו של הילד.

רוב הילדים עם ADHD יראו שילוב של חוסר קשב התנהגות היפראקטיבית-אימפולסיבית, יחד עם הסימפטומים הבאים: 
• תופעות של עצבנות רבה.
• קושי לשחק בשקט.
• חוסר שקט שנובע מהפרעות סביבתיות קטנות.
• בעיות בהתמצאות במרחב.
• קושי בארגון משימות.
•חוסר יכולת להתרכז לאורך זמן.

אם נעצור לרגע, נוכל לראות כי רבים מה"סימפטומים" האלו יכולים לתאר כמעט כל ילד, או האמת את רוב הילדים, בכל זמן נתון.
נוכל לראות ולהבין שאם ילד יראה את הסימפטומים האלו בבית הספר ולא בבית או עם חברים, 'יתויג' הילד בהוד ובהדר כילד שאובחן כמי שסובל מהפרעות קשב וריכוז, ודרכו לקבל טיפול תרופתי, חלקו מנגזרות של סמים, היא רק עניין של זמן.
יש גם ילדים שמראים את הסימפטומים האלה בבית ולא בבית הספר, וגם אלו יזכו "בתואר" ובאותו הטיפול.

אז מה בעצם קרה כאן? 
התואר "ADHD" אמור היה להינתן רק לילדים הסובלים והמתמודדים עם חוסר קשב, היפראקטיבית או אימפולסיבית מסביב לשעון, ולא רק בבית הספר, או רק בבית, או רק ב..!!!
במילים אחרות, יתכן כי הילד שלך או של השכן, אשר אובחן כילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז, עלול בכלל לקבל את "התואר" הזה מסיבה לא אמיתית בכלל, כאשר למען האמת זאת לא הבעיה שלו. הפסיכיאטר לאון אייזנברג, שנחשב ל- "Scientific father of ADHD", כלומר לממציא 'ההפרעה', טען בראיון לפני מותו בשנת 2009 שלמעשה ה- ADHD כי הוא "דוגמא מצוינת של מחלה פיקטיבית".

אז איך באמת והאם אפשר לסייע לילדים עם הפרעות קשב וריכוז בין אם התופעה היא אמתית או מומצאת, על זה ועוד במייל הבא.

זקוקים למידע נוסף?
צרו איתי קשר, אשמח לסייע.

שלומי זילברמן - הומאופתיה קלאסית
לקחת אחריות על הבריאות
054-4420462